Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
Virtuemart verstuurt geen bevestigingsmail na bestelling (Sisow - plugin)
Virtuemart verstuurt geen bevestigingsmail na bestelling (Sisow - plugin)
08 mrt 2021 18:06 - 08 mrt 2021 18:10
Dat kruis klopt in dit geval ook. Deze betaalmethode gebruik je voor betalen bij ophalen of overschrijven na ontvangst factuur. Dus die moet je altijd handmatig bijwerken als de klant heeft betaald.
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar kijk even of de tijdzone bij algemene instellingen wel op Amsterdam staat. Je ordertijd staat namelijk een uur te vroeg.
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar kijk even of de tijdzone bij algemene instellingen wel op Amsterdam staat. Je ordertijd staat namelijk een uur te vroeg.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37439
Virtuemart verstuurt geen bevestigingsmail na bestelling (Sisow - plugin)
09 mrt 2021 10:09
Hallo Astrid,
Ik heb de tijd aangepast; die stond inderdaad op 'Gecoördineerde wereldtijd' en staat nu op 'Amsterdam'. Bedankt voor de tip !
Ik heb een bestelling gedaan, maar het resultaat blijft hetzelfde helaas.
Ik zag wel dat ik nog een aantal updates kan doen in het systeem:
Adminexile 3.14 --> 3.16.3
Helix3-Ajax 2.1 --> 2.5.6
Shaper Helix 3.2.1 --> 2.5.8
Shaper Helix Framework 2.5.3 --> 2.5.8
Virtuemart beheer 3.8.4 --> 3.8.8
Virtuemart AIO 3.8.4 --> 3.8.8
Ik zal dat gaan doen; misschien biedt dat nog wat soelaas.
Groeten,
Jeroen
Ik heb de tijd aangepast; die stond inderdaad op 'Gecoördineerde wereldtijd' en staat nu op 'Amsterdam'. Bedankt voor de tip !
Ik heb een bestelling gedaan, maar het resultaat blijft hetzelfde helaas.
Ik zag wel dat ik nog een aantal updates kan doen in het systeem:
Adminexile 3.14 --> 3.16.3
Helix3-Ajax 2.1 --> 2.5.6
Shaper Helix 3.2.1 --> 2.5.8
Shaper Helix Framework 2.5.3 --> 2.5.8
Virtuemart beheer 3.8.4 --> 3.8.8
Virtuemart AIO 3.8.4 --> 3.8.8
Ik zal dat gaan doen; misschien biedt dat nog wat soelaas.
Groeten,
Jeroen
- Jeroen1971
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
- Berichten: 30
Virtuemart verstuurt geen bevestigingsmail na bestelling (Sisow - plugin)
13 mrt 2021 15:08
Hallo Esther (en anderen),
Ik heb de update van Virtuemart gedaan (van 3.8.4 naar 3.8. en kreeg ineens de volgende melding:
Ik heb vervolgens mijn VMplugin die ik van Sisow heb gekregen verwijderd (versie 5.4.0) en een nieuwere versie gedownload (versie 5.4.1).
Helaas krijgen klanten nog steeds geen bevestigingsmail bij bestellingen. Ik weet niet of die ontbrekende vmPSPlugin nu met het opnieuw downloaden van een nieuwere versie van de Sisow-plugin nu verholpen is. Omdat Virtuemart nu up to date is verschijnt de melding waarschijnlijk niet meer.
Biedt dit een aanknopingspunt voor het oplossen van mijn probleem?
Groeten,
Jeroen
Ik heb de update van Virtuemart gedaan (van 3.8.4 naar 3.8. en kreeg ineens de volgende melding:
0 Class 'vmPSPluging' not found
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Ik heb vervolgens mijn VMplugin die ik van Sisow heb gekregen verwijderd (versie 5.4.0) en een nieuwere versie gedownload (versie 5.4.1).
Helaas krijgen klanten nog steeds geen bevestigingsmail bij bestellingen. Ik weet niet of die ontbrekende vmPSPlugin nu met het opnieuw downloaden van een nieuwere versie van de Sisow-plugin nu verholpen is. Omdat Virtuemart nu up to date is verschijnt de melding waarschijnlijk niet meer.
Biedt dit een aanknopingspunt voor het oplossen van mijn probleem?
Groeten,
Jeroen
- Jeroen1971
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
- Berichten: 30
Virtuemart verstuurt geen bevestigingsmail na bestelling (Sisow - plugin)
13 mrt 2021 16:01 - 13 mrt 2021 16:02
Weet je zeker dat je bij Sisow bij je profiel alles goed hebt staan? De orderstatus wordt namelijk niet aangepast en dat is vreemd.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37439
Virtuemart verstuurt geen bevestigingsmail na bestelling (Sisow - plugin)
13 mrt 2021 22:08
Hallo Astrid,
bedankt voor je mailtje !
Ik heb nog even mijn instellingen bij Sisow gechecked. Bij mijn Sisiow-profiel staan oa mijn Merchant ID en mijn Merchant Key. Die 2 had ik netjes in Virtuemart overgenomen. Verder kan ik bij Sisow helaas niet iets vinden dat de orderstatus beïnvloedt. Ik zie wel velden waar ik return urls, cancel urls, notify urls en callback urls kan invullen (nu leeg).
Ik heb 2 prive Paypal-accounts die los staan van Sisow. Ik heb 1 prive Paypal-account in Virtuemart gezet. Het rare is dat als ik die als betaalmethode selecteer en ik betaal met mijn andere Paypal ik ook geen bevestigingsmailtje krijg... Ik heb in Joomla (Algemene Instellingen - E-mailinstellingen) netjes ingevuld dat hij bij bestellingen het adres sales@prijsstunters.com zou moeten gebruiken. Is er ergens anders een plek in Joomla en/of Virtuemart waar ik het e-mailadres moet invoeren die het systeem gebruikt op het moment dat er een bevestigingsmail moet worden verzonden als er bestellingen zijn gedaan. Bij Sisow heb ik voor zover ik kan zien dit in ieder geval nergens in hoeven vullen. Ik ga er vanuit dat het automatisch is geregeld als ik het e-mailadres invoer bij Joomla (Algemene Instellingen - E-mailinstellingen).
Hopelijk geeft dit nog een aanknopingspuntje.
Astrid en de andere forumleden fijn weekend allemaal !
Jeroen
bedankt voor je mailtje !
Ik heb nog even mijn instellingen bij Sisow gechecked. Bij mijn Sisiow-profiel staan oa mijn Merchant ID en mijn Merchant Key. Die 2 had ik netjes in Virtuemart overgenomen. Verder kan ik bij Sisow helaas niet iets vinden dat de orderstatus beïnvloedt. Ik zie wel velden waar ik return urls, cancel urls, notify urls en callback urls kan invullen (nu leeg).
Ik heb 2 prive Paypal-accounts die los staan van Sisow. Ik heb 1 prive Paypal-account in Virtuemart gezet. Het rare is dat als ik die als betaalmethode selecteer en ik betaal met mijn andere Paypal ik ook geen bevestigingsmailtje krijg... Ik heb in Joomla (Algemene Instellingen - E-mailinstellingen) netjes ingevuld dat hij bij bestellingen het adres sales@prijsstunters.com zou moeten gebruiken. Is er ergens anders een plek in Joomla en/of Virtuemart waar ik het e-mailadres moet invoeren die het systeem gebruikt op het moment dat er een bevestigingsmail moet worden verzonden als er bestellingen zijn gedaan. Bij Sisow heb ik voor zover ik kan zien dit in ieder geval nergens in hoeven vullen. Ik ga er vanuit dat het automatisch is geregeld als ik het e-mailadres invoer bij Joomla (Algemene Instellingen - E-mailinstellingen).
Hopelijk geeft dit nog een aanknopingspuntje.
Astrid en de andere forumleden fijn weekend allemaal !
Jeroen
- Jeroen1971
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
- Berichten: 30
Virtuemart verstuurt geen bevestigingsmail na bestelling (Sisow - plugin)
14 mrt 2021 08:35 - 14 mrt 2021 08:36
De mail voor de shopeigenaar wordt verstuurd naar het e-mailadres dat is ingegeven bij winkel - klantinformatie. En daar moet dan ook Ontvangt systeem e-mails op Ja staan.
Heb je bij Sisow ook de volgende instellingen gecontroleerd?
Heb je bij Sisow ook de volgende instellingen gecontroleerd?
Webshop
Webshop URL
Transactie bevestiging
E-mail bevestiging
Daar staat ook de opmerking bij dat dat over het algemeen door de plugin geregeld wordt.Ik zie wel velden waar ik return urls, cancel urls, notify urls en callback urls kan invullen (nu leeg).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37439
Virtuemart verstuurt geen bevestigingsmail na bestelling (Sisow - plugin)
15 mrt 2021 15:05
Hallo Astrid,
Bij Virtuemart heb ik inderdaad bij: winkel-klantinformatie destijds ook gegevens ingevuld. Volgens mij staat dit hier goed toch ? Mijn gebruikersnaam is ook de naam die ik invoer als ik in wil loggen in Joomla.
Ik heb zojuist met Sander van Sisow gebeld. Sander heeft mij verzekerd dat al mijn gegevens goed zijn ingevuld in mijn account; hij heeft dat de vorige keer al gecheckt. Inderdaad worden door de VM-plugin automatisch zaken geregeld met de URL's, die hoef ik dus niet apart in te voeren. Omdat bij mijn proefbestelling met Paypal, buiten Sisow om, er ook geen bevestigingsmail wordt verstuurd denk ik dat het probleem niet bij Sisow zit. Eerder iets in Joomla, Virtuemart of bij mijn hoster Vimexx.
Sander van Sisow gaf aan dat bij hun destijds de foutmelding
Bij Vimexx kwam de foutmelding
Weet jij waar ergens in Joomla / Virtuemart die bestelstatus geregeld wordt ? Ik ga er vanuit dat ergens in de programmatuur er een seintje komt op het moment dat er betaald is en er een mail verstuurd zou moeten worden. Aangezien meer klanten met de Sisow VM Plugin werken neem ik aan dat die gewoon goed is en dat er bij mij ergens iets gefixed moet worden. De status blijft namelijk nog steeds op ''in behandeling'' staan
Hopelijk kun dit ons een stapje verder helpen richting de oplossing.
Groeten,
Jeroen
Bij Virtuemart heb ik inderdaad bij: winkel-klantinformatie destijds ook gegevens ingevuld. Volgens mij staat dit hier goed toch ? Mijn gebruikersnaam is ook de naam die ik invoer als ik in wil loggen in Joomla.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Ik heb zojuist met Sander van Sisow gebeld. Sander heeft mij verzekerd dat al mijn gegevens goed zijn ingevuld in mijn account; hij heeft dat de vorige keer al gecheckt. Inderdaad worden door de VM-plugin automatisch zaken geregeld met de URL's, die hoef ik dus niet apart in te voeren. Omdat bij mijn proefbestelling met Paypal, buiten Sisow om, er ook geen bevestigingsmail wordt verstuurd denk ik dat het probleem niet bij Sisow zit. Eerder iets in Joomla, Virtuemart of bij mijn hoster Vimexx.
Sander van Sisow gaf aan dat bij hun destijds de foutmelding
naar voren kwam bij bestellingen.URL Not Authentic
Bij Vimexx kwam de foutmelding
naar voren.[u12178p58010@web0105 public_html]$ php index.php
PHP Notice: Undefined index: HTTP_HOST in /home/u12178p58010/domains/prijsstunters.com/public_html/libraries/src/Uri/Uri.php on line 101
Weet jij waar ergens in Joomla / Virtuemart die bestelstatus geregeld wordt ? Ik ga er vanuit dat ergens in de programmatuur er een seintje komt op het moment dat er betaald is en er een mail verstuurd zou moeten worden. Aangezien meer klanten met de Sisow VM Plugin werken neem ik aan dat die gewoon goed is en dat er bij mij ergens iets gefixed moet worden. De status blijft namelijk nog steeds op ''in behandeling'' staan
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Hopelijk kun dit ons een stapje verder helpen richting de oplossing.
Groeten,
Jeroen
- Jeroen1971
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
- Berichten: 30
Virtuemart verstuurt geen bevestigingsmail na bestelling (Sisow - plugin)
15 mrt 2021 16:41
Zoals al aangegeven: de bestelstatus wordt geretourneerd door de plugin op het moment dat de betaling is ontvangen. Ik heb nu geen live VM installatie, maar op een testomgeving (met gebruikmaking van Paypal in Sandbox modus), wordt de orderstatus keurig netjes aangepast na betaling en krijgt de winkeleigenaar en de klant ook netjes een mail (en de klant een factuur).
Ik weet dus echt niet wat er bij jou niet goed gaat.
Bij paypal kan je overigens de debug aanzetten in de plugin en aangeven dat de logs opgeslagen moeten worden in de map /logs. Misschien dat je daar nog iets wijzer van wordt..........
Ik weet dus echt niet wat er bij jou niet goed gaat.
Bij paypal kan je overigens de debug aanzetten in de plugin en aangeven dat de logs opgeslagen moeten worden in de map /logs. Misschien dat je daar nog iets wijzer van wordt..........
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37439
Virtuemart verstuurt geen bevestigingsmail na bestelling (Sisow - plugin)
15 mrt 2021 18:16 - 15 mrt 2021 18:40
Hallo Astrid,
Ik heb mijn prive Paypal betaallinkje op debug gezet en zie het volgende scherm verschijnen. Zie jij iets raars hierin ?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met ''dat jij Paypal op een Sandbox zet en dat dan de orderstatus wel wordt bijgewerkt zoals het zou moeten en dat de klant wel een e-mail krijgt''. Ik kan toch alleen maar in Virtuemart dat Sandbox vakje aanklikken ? Of kun jij dat (als klant zeg maar) ook aanvinken bij mij?
Groeten,
Jeroen
Edit WoodyF4u: Voor de zekerheid heb ik de bijlagen achter een veilige tag geplaatst
Ik heb mijn prive Paypal betaallinkje op debug gezet en zie het volgende scherm verschijnen. Zie jij iets raars hierin ?
Dit bericht bevat vertrouwelijke informatie
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met ''dat jij Paypal op een Sandbox zet en dat dan de orderstatus wel wordt bijgewerkt zoals het zou moeten en dat de klant wel een e-mail krijgt''. Ik kan toch alleen maar in Virtuemart dat Sandbox vakje aanklikken ? Of kun jij dat (als klant zeg maar) ook aanvinken bij mij?
Groeten,
Jeroen
Edit WoodyF4u: Voor de zekerheid heb ik de bijlagen achter een veilige tag geplaatst
- Jeroen1971
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
- Berichten: 30
Virtuemart verstuurt geen bevestigingsmail na bestelling (Sisow - plugin)
16 mrt 2021 08:29
Ik bedoel dat ik zelf een testsite heb met VM en Paypal in Sandbox mode en dat het daar wel goed gaat.
Is dat alles wat je terugkrijgt? Ik zie nergens een order status staan.
Wat zie je helemaal onderaan als je de order bekijkt?
Is dat alles wat je terugkrijgt? Ik zie nergens een order status staan.
Wat zie je helemaal onderaan als je de order bekijkt?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37439
Virtuemart verstuurt geen bevestigingsmail na bestelling (Sisow - plugin)
16 mrt 2021 09:30
Hallo Astrid,
Als ik mijn (prive) Paypal betaalmethode selecteer (die heb ik Paypal Prijsstunters genoemd) en die op debug zet (wel in de 'productiestand' ipv 'sandbox) dan krijg kan ik bij logs alleen maar te zien wat ik al in die afbeelding heb laten zien. Ik heb zojuist weer even een test gedaan om te kijken of ik nog meer logsregels kan zien. Die regel met het bestelnummer en het bestelbedrag zijn telkens de laatste van de logfile.
Het rare is dat ik ik die debug-modus aanzet van Paypal, de klant niet verder kan met betalen. Het scherm op onderstaande afbeelding verschijnt dan en het zandlopertje blijft aanstaan.
Als ik de 'sandbox-optie' kies dan kom ik (als klant) wel terecht bij de website van Paypal. Maar als ik daar wil betalen dan geeft Paypal aan dat mijn gegevens niet correct zijn (terwijl dit wel het geval is).
groeten,
Jeroen
Als ik mijn (prive) Paypal betaalmethode selecteer (die heb ik Paypal Prijsstunters genoemd) en die op debug zet (wel in de 'productiestand' ipv 'sandbox) dan krijg kan ik bij logs alleen maar te zien wat ik al in die afbeelding heb laten zien. Ik heb zojuist weer even een test gedaan om te kijken of ik nog meer logsregels kan zien. Die regel met het bestelnummer en het bestelbedrag zijn telkens de laatste van de logfile.
Het rare is dat ik ik die debug-modus aanzet van Paypal, de klant niet verder kan met betalen. Het scherm op onderstaande afbeelding verschijnt dan en het zandlopertje blijft aanstaan.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Als ik de 'sandbox-optie' kies dan kom ik (als klant) wel terecht bij de website van Paypal. Maar als ik daar wil betalen dan geeft Paypal aan dat mijn gegevens niet correct zijn (terwijl dit wel het geval is).
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
groeten,
Jeroen
- Jeroen1971
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
- Berichten: 30
Virtuemart verstuurt geen bevestigingsmail na bestelling (Sisow - plugin)
16 mrt 2021 10:05
Heb je bij Paypal wel een sandbox account aangemaakt? Ontwikkelaar - My Account?
Controleer dit ook even bij Winkel - Templates
Controleer dit ook even bij Winkel - Templates
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37439
Tijd voor maken pagina: 0.746 seconden