×
Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
Virtuemart verstuurt geen bevestigingsmail na bestelling (Sisow - plugin)
13 mrt 2021 16:01
13 mrt 2021 16:02 door Astrid.
Virtuemart verstuurt geen bevestigingsmail na bestelling (Sisow - plugin) #16
Weet je zeker dat je bij Sisow bij je profiel alles goed hebt staan? De orderstatus wordt namelijk niet aangepast en dat is vreemd.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit Forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
|
13 mrt 2021 22:08
Heeft onderwerp gestart
Virtuemart verstuurt geen bevestigingsmail na bestelling (Sisow - plugin) #17
Hallo Astrid,
bedankt voor je mailtje !
Ik heb nog even mijn instellingen bij Sisow gechecked. Bij mijn Sisiow-profiel staan oa mijn Merchant ID en mijn Merchant Key. Die 2 had ik netjes in Virtuemart overgenomen. Verder kan ik bij Sisow helaas niet iets vinden dat de orderstatus beïnvloedt. Ik zie wel velden waar ik return urls, cancel urls, notify urls en callback urls kan invullen (nu leeg).
Ik heb 2 prive Paypal-accounts die los staan van Sisow. Ik heb 1 prive Paypal-account in Virtuemart gezet. Het rare is dat als ik die als betaalmethode selecteer en ik betaal met mijn andere Paypal ik ook geen bevestigingsmailtje krijg... Ik heb in Joomla (Algemene Instellingen - E-mailinstellingen) netjes ingevuld dat hij bij bestellingen het adres Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. zou moeten gebruiken. Is er ergens anders een plek in Joomla en/of Virtuemart waar ik het e-mailadres moet invoeren die het systeem gebruikt op het moment dat er een bevestigingsmail moet worden verzonden als er bestellingen zijn gedaan. Bij Sisow heb ik voor zover ik kan zien dit in ieder geval nergens in hoeven vullen. Ik ga er vanuit dat het automatisch is geregeld als ik het e-mailadres invoer bij Joomla (Algemene Instellingen - E-mailinstellingen).
Hopelijk geeft dit nog een aanknopingspuntje.
Astrid en de andere forumleden fijn weekend allemaal !
Jeroen
bedankt voor je mailtje !
Ik heb nog even mijn instellingen bij Sisow gechecked. Bij mijn Sisiow-profiel staan oa mijn Merchant ID en mijn Merchant Key. Die 2 had ik netjes in Virtuemart overgenomen. Verder kan ik bij Sisow helaas niet iets vinden dat de orderstatus beïnvloedt. Ik zie wel velden waar ik return urls, cancel urls, notify urls en callback urls kan invullen (nu leeg).
Ik heb 2 prive Paypal-accounts die los staan van Sisow. Ik heb 1 prive Paypal-account in Virtuemart gezet. Het rare is dat als ik die als betaalmethode selecteer en ik betaal met mijn andere Paypal ik ook geen bevestigingsmailtje krijg... Ik heb in Joomla (Algemene Instellingen - E-mailinstellingen) netjes ingevuld dat hij bij bestellingen het adres Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. zou moeten gebruiken. Is er ergens anders een plek in Joomla en/of Virtuemart waar ik het e-mailadres moet invoeren die het systeem gebruikt op het moment dat er een bevestigingsmail moet worden verzonden als er bestellingen zijn gedaan. Bij Sisow heb ik voor zover ik kan zien dit in ieder geval nergens in hoeven vullen. Ik ga er vanuit dat het automatisch is geregeld als ik het e-mailadres invoer bij Joomla (Algemene Instellingen - E-mailinstellingen).
Hopelijk geeft dit nog een aanknopingspuntje.
Astrid en de andere forumleden fijn weekend allemaal !
Jeroen
14 mrt 2021 08:35
14 mrt 2021 08:36 door Astrid.
Virtuemart verstuurt geen bevestigingsmail na bestelling (Sisow - plugin) #18
De mail voor de shopeigenaar wordt verstuurd naar het e-mailadres dat is ingegeven bij winkel - klantinformatie. En daar moet dan ook Ontvangt systeem e-mails op Ja staan.
Heb je bij Sisow ook de volgende instellingen gecontroleerd?
Heb je bij Sisow ook de volgende instellingen gecontroleerd?
Webshop
Webshop URL
Transactie bevestiging
E-mail bevestiging
Daar staat ook de opmerking bij dat dat over het algemeen door de plugin geregeld wordt.Ik zie wel velden waar ik return urls, cancel urls, notify urls en callback urls kan invullen (nu leeg).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit Forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
|
15 mrt 2021 15:05
Heeft onderwerp gestart
Virtuemart verstuurt geen bevestigingsmail na bestelling (Sisow - plugin) #19
Hallo Astrid,
Bij Virtuemart heb ik inderdaad bij: winkel-klantinformatie destijds ook gegevens ingevuld. Volgens mij staat dit hier goed toch ? Mijn gebruikersnaam is ook de naam die ik invoer als ik in wil loggen in Joomla.
Ik heb zojuist met Sander van Sisow gebeld. Sander heeft mij verzekerd dat al mijn gegevens goed zijn ingevuld in mijn account; hij heeft dat de vorige keer al gecheckt. Inderdaad worden door de VM-plugin automatisch zaken geregeld met de URL's, die hoef ik dus niet apart in te voeren. Omdat bij mijn proefbestelling met Paypal, buiten Sisow om, er ook geen bevestigingsmail wordt verstuurd denk ik dat het probleem niet bij Sisow zit. Eerder iets in Joomla, Virtuemart of bij mijn hoster Vimexx.
Sander van Sisow gaf aan dat bij hun destijds de foutmelding
Bij Vimexx kwam de foutmelding
Weet jij waar ergens in Joomla / Virtuemart die bestelstatus geregeld wordt ? Ik ga er vanuit dat ergens in de programmatuur er een seintje komt op het moment dat er betaald is en er een mail verstuurd zou moeten worden. Aangezien meer klanten met de Sisow VM Plugin werken neem ik aan dat die gewoon goed is en dat er bij mij ergens iets gefixed moet worden. De status blijft namelijk nog steeds op ''in behandeling'' staan
Hopelijk kun dit ons een stapje verder helpen richting de oplossing.
Groeten,
Jeroen
Bij Virtuemart heb ik inderdaad bij: winkel-klantinformatie destijds ook gegevens ingevuld. Volgens mij staat dit hier goed toch ? Mijn gebruikersnaam is ook de naam die ik invoer als ik in wil loggen in Joomla.
Ik heb zojuist met Sander van Sisow gebeld. Sander heeft mij verzekerd dat al mijn gegevens goed zijn ingevuld in mijn account; hij heeft dat de vorige keer al gecheckt. Inderdaad worden door de VM-plugin automatisch zaken geregeld met de URL's, die hoef ik dus niet apart in te voeren. Omdat bij mijn proefbestelling met Paypal, buiten Sisow om, er ook geen bevestigingsmail wordt verstuurd denk ik dat het probleem niet bij Sisow zit. Eerder iets in Joomla, Virtuemart of bij mijn hoster Vimexx.
Sander van Sisow gaf aan dat bij hun destijds de foutmelding
naar voren kwam bij bestellingen.URL Not Authentic
Bij Vimexx kwam de foutmelding
naar voren.[u12178p58010@web0105 public_html]$ php index.php
PHP Notice: Undefined index: HTTP_HOST in /home/u12178p58010/domains/prijsstunters.com/public_html/libraries/src/Uri/Uri.php on line 101
Weet jij waar ergens in Joomla / Virtuemart die bestelstatus geregeld wordt ? Ik ga er vanuit dat ergens in de programmatuur er een seintje komt op het moment dat er betaald is en er een mail verstuurd zou moeten worden. Aangezien meer klanten met de Sisow VM Plugin werken neem ik aan dat die gewoon goed is en dat er bij mij ergens iets gefixed moet worden. De status blijft namelijk nog steeds op ''in behandeling'' staan
Hopelijk kun dit ons een stapje verder helpen richting de oplossing.
Groeten,
Jeroen
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken
15 mrt 2021 16:41
Virtuemart verstuurt geen bevestigingsmail na bestelling (Sisow - plugin) #20
Zoals al aangegeven: de bestelstatus wordt geretourneerd door de plugin op het moment dat de betaling is ontvangen. Ik heb nu geen live VM installatie, maar op een testomgeving (met gebruikmaking van Paypal in Sandbox modus), wordt de orderstatus keurig netjes aangepast na betaling en krijgt de winkeleigenaar en de klant ook netjes een mail (en de klant een factuur).
Ik weet dus echt niet wat er bij jou niet goed gaat.
Bij paypal kan je overigens de debug aanzetten in de plugin en aangeven dat de logs opgeslagen moeten worden in de map /logs. Misschien dat je daar nog iets wijzer van wordt..........
Ik weet dus echt niet wat er bij jou niet goed gaat.
Bij paypal kan je overigens de debug aanzetten in de plugin en aangeven dat de logs opgeslagen moeten worden in de map /logs. Misschien dat je daar nog iets wijzer van wordt..........
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit Forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
|
15 mrt 2021 18:16
15 mrt 2021 18:40 door WoodyF4u.
Heeft onderwerp gestart
Virtuemart verstuurt geen bevestigingsmail na bestelling (Sisow - plugin) #21
Hallo Astrid,
Ik heb mijn prive Paypal betaallinkje op debug gezet en zie het volgende scherm verschijnen. Zie jij iets raars hierin ?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met ''dat jij Paypal op een Sandbox zet en dat dan de orderstatus wel wordt bijgewerkt zoals het zou moeten en dat de klant wel een e-mail krijgt''. Ik kan toch alleen maar in Virtuemart dat Sandbox vakje aanklikken ? Of kun jij dat (als klant zeg maar) ook aanvinken bij mij?
Groeten,
Jeroen
Edit WoodyF4u: Voor de zekerheid heb ik de bijlagen achter een veilige tag geplaatst
Ik heb mijn prive Paypal betaallinkje op debug gezet en zie het volgende scherm verschijnen. Zie jij iets raars hierin ?
Dit bericht bevat vertrouwelijke informatie
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met ''dat jij Paypal op een Sandbox zet en dat dan de orderstatus wel wordt bijgewerkt zoals het zou moeten en dat de klant wel een e-mail krijgt''. Ik kan toch alleen maar in Virtuemart dat Sandbox vakje aanklikken ? Of kun jij dat (als klant zeg maar) ook aanvinken bij mij?
Groeten,
Jeroen
Edit WoodyF4u: Voor de zekerheid heb ik de bijlagen achter een veilige tag geplaatst
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken
16 mrt 2021 08:29
Virtuemart verstuurt geen bevestigingsmail na bestelling (Sisow - plugin) #22
Ik bedoel dat ik zelf een testsite heb met VM en Paypal in Sandbox mode en dat het daar wel goed gaat.
Is dat alles wat je terugkrijgt? Ik zie nergens een order status staan.
Wat zie je helemaal onderaan als je de order bekijkt?
Is dat alles wat je terugkrijgt? Ik zie nergens een order status staan.
Wat zie je helemaal onderaan als je de order bekijkt?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit Forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
|
16 mrt 2021 09:30
Heeft onderwerp gestart
Virtuemart verstuurt geen bevestigingsmail na bestelling (Sisow - plugin) #23
Hallo Astrid,
Als ik mijn (prive) Paypal betaalmethode selecteer (die heb ik Paypal Prijsstunters genoemd) en die op debug zet (wel in de 'productiestand' ipv 'sandbox) dan krijg kan ik bij logs alleen maar te zien wat ik al in die afbeelding heb laten zien. Ik heb zojuist weer even een test gedaan om te kijken of ik nog meer logsregels kan zien. Die regel met het bestelnummer en het bestelbedrag zijn telkens de laatste van de logfile.
Het rare is dat ik ik die debug-modus aanzet van Paypal, de klant niet verder kan met betalen. Het scherm op onderstaande afbeelding verschijnt dan en het zandlopertje blijft aanstaan.
Als ik de 'sandbox-optie' kies dan kom ik (als klant) wel terecht bij de website van Paypal. Maar als ik daar wil betalen dan geeft Paypal aan dat mijn gegevens niet correct zijn (terwijl dit wel het geval is).
groeten,
Jeroen
Als ik mijn (prive) Paypal betaalmethode selecteer (die heb ik Paypal Prijsstunters genoemd) en die op debug zet (wel in de 'productiestand' ipv 'sandbox) dan krijg kan ik bij logs alleen maar te zien wat ik al in die afbeelding heb laten zien. Ik heb zojuist weer even een test gedaan om te kijken of ik nog meer logsregels kan zien. Die regel met het bestelnummer en het bestelbedrag zijn telkens de laatste van de logfile.
Het rare is dat ik ik die debug-modus aanzet van Paypal, de klant niet verder kan met betalen. Het scherm op onderstaande afbeelding verschijnt dan en het zandlopertje blijft aanstaan.
Als ik de 'sandbox-optie' kies dan kom ik (als klant) wel terecht bij de website van Paypal. Maar als ik daar wil betalen dan geeft Paypal aan dat mijn gegevens niet correct zijn (terwijl dit wel het geval is).
groeten,
Jeroen
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken
16 mrt 2021 10:05
Virtuemart verstuurt geen bevestigingsmail na bestelling (Sisow - plugin) #24
Heb je bij Paypal wel een sandbox account aangemaakt? Ontwikkelaar - My Account?
Controleer dit ook even bij Winkel - Templates
Controleer dit ook even bij Winkel - Templates
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit Forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
|
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken
16 mrt 2021 10:25
Virtuemart verstuurt geen bevestigingsmail na bestelling (Sisow - plugin) #25
En anders de
Paypal express checkout
configureren.
Betaalknoppen/Express/Credit checkout
Betaalknoppen/Express/Credit checkout
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit Forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
|
16 mrt 2021 11:33
Heeft onderwerp gestart
Virtuemart verstuurt geen bevestigingsmail na bestelling (Sisow - plugin) #26
Hallo Astrid,
Je hebt gelijk; ik heb helemaal geen sandbox geconfigureerd bij Paypal
Ik heb het net gedaan en ben volgens mij een eind gekomen. Ik heb een fictief bedrag van € 5.000 euro staan. Volgens mij moet ik nog een aantal zaken geconfigureren en dat vind ik best moeilijk. Ik ben ook aan de slag gegaan met Paypal Checkout; ook dat vind ik vrij lastig. Ik moet daar nog echt even induiken... Jouw afbeelding met die templates die onder de 'winkel' hangen kan ik niet vinden bij Virtuemart...ik zie enkel een tabblad ''verkoper'', ''facturen/e-mails'' en ''klantinformatie''.
Groeten,
Jeroen
Je hebt gelijk; ik heb helemaal geen sandbox geconfigureerd bij Paypal

Groeten,
Jeroen
16 mrt 2021 11:42
Virtuemart verstuurt geen bevestigingsmail na bestelling (Sisow - plugin) #27
Sorry, plaatje is van Configuratie - templates.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit Forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
|
16 mrt 2021 11:46
Heeft onderwerp gestart
Virtuemart verstuurt geen bevestigingsmail na bestelling (Sisow - plugin) #28
Hoi Astrid,
Die staan bij mij zo:
Die staan bij mij zo:
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken
17 mrt 2021 22:10
Heeft onderwerp gestart
Virtuemart verstuurt geen bevestigingsmail na bestelling (Sisow - plugin) #29
Hallo Astrid,
Het was even stoeien met die Paypal Sandbox; ik ben een eindje gekomen.
Ik heb een zakelijk Paypal-account hangen onder Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en ik heb nu ook een Sandbox Paypal-account onder hetzelfde mailadres. Beide accounts hebben een ander wachtwoord.
Het is mij gelukt om een 'Paypal betaalknopje' te maken. Ik heb een fictief artikel toegevoegd; zie Linkjelinkje . Bij de artikelbeschrijving heb ik het speciale betaalknopje geplakt.
Als je op het Paypal-knopje drukt kom je uit bij een Paypal betaalvenster van een John Doe's Test Store.
Als je vervolgens doorklikt kom je in een ander venster en moet je inloggen. Het rare is dat als ik daar dan inlog met mijn wachtwoord van mijn Sandbox-account hij deze foutmelding geeft.
Als ik mijn zakelijke wachtwoord invoer dan krijg ik ook een foutmelding. Het loopt nog niet lekker....
Fijne avond !
Groeten,
Jeroen
Het was even stoeien met die Paypal Sandbox; ik ben een eindje gekomen.
Ik heb een zakelijk Paypal-account hangen onder Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en ik heb nu ook een Sandbox Paypal-account onder hetzelfde mailadres. Beide accounts hebben een ander wachtwoord.
Het is mij gelukt om een 'Paypal betaalknopje' te maken. Ik heb een fictief artikel toegevoegd; zie Linkjelinkje . Bij de artikelbeschrijving heb ik het speciale betaalknopje geplakt.
Als je op het Paypal-knopje drukt kom je uit bij een Paypal betaalvenster van een John Doe's Test Store.
Als je vervolgens doorklikt kom je in een ander venster en moet je inloggen. Het rare is dat als ik daar dan inlog met mijn wachtwoord van mijn Sandbox-account hij deze foutmelding geeft.
Als ik mijn zakelijke wachtwoord invoer dan krijg ik ook een foutmelding. Het loopt nog niet lekker....
Fijne avond !
Groeten,
Jeroen
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken
Tijd voor maken pagina: 0.323 seconden