Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
Doorverwijzing naar volgende pagina's kloppen niet meer
23 okt 2013 10:54
Goedemorgen,
Ik heb in Virtuemart een probleempje met de categorieën die meer dan 10 resultaten hebben. Als ik meer dan 10 items in een categorie heb en ik (in de frontend dus) naar de volgende/vorige/laatste pagina wil gaan, kom ik op op de hoofdcategoriepagina uit of op de zoekpagina met zoekterm "keyword" en niet op de betreffende pagina met de volgende 10 items. Een goed voorbeeld van dit probleem is hier te zien: vanthulldevelopment.com/onderdelen-a-onderhoud/remmen en vervolgens op volgende/vorige/etc. klikken.
Een aantal weken geleden (en waarschijnlijk voor enkele updates) werkte het wel. Hoe kan dit zijn ontstaan en hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt!
Groetjes Laura
Ik heb in Virtuemart een probleempje met de categorieën die meer dan 10 resultaten hebben. Als ik meer dan 10 items in een categorie heb en ik (in de frontend dus) naar de volgende/vorige/laatste pagina wil gaan, kom ik op op de hoofdcategoriepagina uit of op de zoekpagina met zoekterm "keyword" en niet op de betreffende pagina met de volgende 10 items. Een goed voorbeeld van dit probleem is hier te zien: vanthulldevelopment.com/onderdelen-a-onderhoud/remmen en vervolgens op volgende/vorige/etc. klikken.
Een aantal weken geleden (en waarschijnlijk voor enkele updates) werkte het wel. Hoe kan dit zijn ontstaan en hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt!
Groetjes Laura
- Laura-Dimitra
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
23 okt 2013 12:20
Je url klopt ook helemaal niet. Heb je toevallig overrides gemaakt voor VM?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
23 okt 2013 15:23
Klopt. Ik gebruik inderdaad wat overrides (zie bijlage). Zou het daaraan kunnen liggen?
- Laura-Dimitra
- Joomla!NL ontdekker
23 okt 2013 15:32
Vermoed van wel. Kan zijn dat je die overrides eerder hebt gemaakt en omdat er destijds wijzigingen in de views zijn gekomen dat je overrides verouderd zijn. Zou eerst maar even alles op default zetten om te testen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
23 okt 2013 16:03
Jammergenoeg is het niet de oplossing. Zowel op "geen override" als op "(use joomla) default" werkt het niet. Heb je nog een suggestie?
- Laura-Dimitra
- Joomla!NL ontdekker
23 okt 2013 16:19
Hier even ter vergelijk de instellingen van een shop die wel goed werkt.
Ik ben er bijna van overtuigd dat het iets met overrides te maken heeft. Kijk eens in de map /html van je template. Als je daar com_virtuemart in hebt staan, hernoem die eens naar com_virtuemart_fout bijvoorbeeld.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Ik ben er bijna van overtuigd dat het iets met overrides te maken heeft. Kijk eens in de map /html van je template. Als je daar com_virtuemart in hebt staan, hernoem die eens naar com_virtuemart_fout bijvoorbeeld.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
24 okt 2013 10:29
Hoi Astrid, bedankt voor het voorbeeldje. Ik heb inmiddels alles ingesteld zoals jij jou instellingen ook hebt staan. Waar kan ik de map /html precies vinden? In de map www/templates/ kan ik hem niet vinden. Of kan het zijn dat ik op de verkeerde plek kijk?
- Laura-Dimitra
- Joomla!NL ontdekker
24 okt 2013 10:54
Heb je die site niet zelf gemaakt dan? Je hebt verschillende templates gebruikt dus even per template kijken. Die van categorie zou je hier moeten kunnen vinden
/templates/PorscheStyling_categorie/html
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
24 okt 2013 11:39 - 24 okt 2013 11:41
Ik heb de site wel zelf gemaakt (en helemaal alleen). Maar de map html in templates kwam me niet bekend voor, vandaar dat ik begon te twijfelen dat ik misschien op de verkeerde plek zat .
De overrides heb ik in VM zelfgemaakt, n.l. in /components/com_virtuemart/views/ en vervolgens afhankelijk of het een categorie, invoice o.i.d. is bijv. in: category/tmpl. Misschien is dit niet helemaal de gebruikelijke methode... Kan ik voglens deze methode nog wat hernoemen? Ik kan je evt. ook wel het wachtwoord sturen.
De overrides heb ik in VM zelfgemaakt, n.l. in /components/com_virtuemart/views/ en vervolgens afhankelijk of het een categorie, invoice o.i.d. is bijv. in: category/tmpl. Misschien is dit niet helemaal de gebruikelijke methode... Kan ik voglens deze methode nog wat hernoemen? Ik kan je evt. ook wel het wachtwoord sturen.
- Laura-Dimitra
- Joomla!NL ontdekker
24 okt 2013 12:49
Ik werk nooit op deze manier, maar het lijkt erop alsof er toch nog ergens gebruikt wordt gemaakt van je overrides. Dus ik zou die zelfgemaakte overrides even helemaal verwijderen. Wel even naar je computer halen zodat je ze terug kunt zetten als blijkt dat dat niet de oorzaak is.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
25 okt 2013 11:49
Ik heb de overrides verwijderd, maar helaas nog zonder resultaat. Om te testen heb ik vervolgens de "Category Template" in virtuemart op beez5 gezet (een Joomla template, dus dat leek me een goede testbron). De pagina verandert keurig naar de beez5 template, maar ook hier naar de volgende pagina komt hij weer op de verkeerde pagina uit. Ik heb hem nog even voor je laten staan in beez5:
vanthulldevelopment.com/onderdelen-a-onderhoud/remmen
Vervolgens heb ik het vinkje bij de homepagesettings "Show Categories" uitgezet. Op de pagina zijn nu geen resultaten meer te zien bij het klikken op volgende. Volgens mij verwijzen de links dus door naar de categoriepagina. Ik heb geprobeerd wat duidelijke screenshots samen te stellen. Heb jij nog een idee?
Overigens vind ik het ook niet erg alle volgende pagina's af te schaffen als alle resultaten dan maar zichtbaar zijn door te scrollen. Via het zoekvenster krijg ik dit wel voor elkaar, maar via het menu niet.
Groetjes Laura
Vervolgens heb ik het vinkje bij de homepagesettings "Show Categories" uitgezet. Op de pagina zijn nu geen resultaten meer te zien bij het klikken op volgende. Volgens mij verwijzen de links dus door naar de categoriepagina. Ik heb geprobeerd wat duidelijke screenshots samen te stellen. Heb jij nog een idee?
Overigens vind ik het ook niet erg alle volgende pagina's af te schaffen als alle resultaten dan maar zichtbaar zijn door te scrollen. Via het zoekvenster krijg ik dit wel voor elkaar, maar via het menu niet.
Groetjes Laura
- Laura-Dimitra
- Joomla!NL ontdekker
25 okt 2013 12:03 - 25 okt 2013 12:03
Blijft een lastige. Wat je nog eens zou kunnen proberen is om van je menu-item webshop home een type voorpagina VM te maken zoals ik
hier
aangegeven heb. Maar dan dus niet een verborgen menu, maar echt dat menu-item aanpassen.
Wat je aangeeft in je screenshot rechtsboven zijn echt uitsluitend instellingen voor de voorpagina, dus dat heeft verder geen invloed op die betreffende categorie.
En misschien bij configuratie nog eens kijken of hier vreemde dingen staan "De pagina volgorde instellen voor het lijstvak"
Wat je aangeeft in je screenshot rechtsboven zijn echt uitsluitend instellingen voor de voorpagina, dus dat heeft verder geen invloed op die betreffende categorie.
En misschien bij configuratie nog eens kijken of hier vreemde dingen staan "De pagina volgorde instellen voor het lijstvak"
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.732 seconden